50 éves az AERMEC

Mint Európa egyik legrégebbi klímatechnikai gyártója, működését 1961-ben kezdte Giordano Riello által alapított Riello Condizionatori néven. Az Aermec márkanév bevezetése 1963-ban történt, amivel kezdetét vette a saját termékek fejlesztése és gyártása, aminek köszönhetően a gyár növekedésnek indult és ismertté vált Olaszországban és Európában is.

A ’70-es években elkészült az első split klíma berendezés és kezdetét vette a fan-coil berendezések gyártása. Az 1980-as években újabb jelentős termékcsoport fejlesztése fejeződött be, és megjelent a termékpalettán a víz/vizes folyadékhűtők családja illetve ezekben az években központi légkezelőgépek gyártása is elkezdődött. A ’90-es évekre a gyártó megszilárdította pozícióját a piacon, így az Aermec márkanév összeforrt a kiemelkedő minőséggel és dizájnnal.

1998 január 1-je fontos dátum volt a gyár történetében – a cég felvette az addig márkanévként használt Aermec nevet - megalakult az AERMEC S.P.A.

A 2000-es években a gyár piacvezetővé vált a fan-coilok gyártásában, emellett gyors növekedésnek indult a nagyteljesítményű ipari klímaberendezések gyártása is. Mivel ekkor már hatalmas kereslet volt a nemzetközi piacokon a fan-coil berendezésekre, Riello Úr továbbfejlesztette az üzemet - a készülékek gyártását teljesen robotizált gyártósorokra ültette át, így növelve a kapacitást és biztosítva az egyenletesen magas minőséget. Az Aermec gyár ezekben az években már a hűtéstechnika minden ágát ki tudta szolgálni saját fejlesztésű és gyártású berendezéseivel. Ebben az évtizedben vált jelentős kérdéssé a környezetvédelem és az energiatakarékosság. A cég a termékfejlesztések során ezt az irányt messzemenően figyelembe véve új berendezéseinél a kiemelkedő  hatásfokot tartotta, és tartja azóta is a legfontosabb fejlesztési szempontnak. Ennek az irányvonalnak egyik nagyon fontos eredménye a 2010-ben bemutatott és a piacon egyedülálló inverteres fan-coil széria.

 

Az elmúlt ötven év folyamatos fejlesztéseinek hála az Aermec név mára elismert piacvezető márkává vált, elismertségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy Európán kívül már a Közép-Keleten, Dél-Afrikában, az Egyesült Államokban és Oroszországban is jelentős piacot tudhat magáénak.

 

 

 Cégtörténet röviden itt olvasható.