Vissza az előző oldalra ...

Hibaprotokol

Amennyiben az adott berendezés működésében szokatlan, vagy korábban nem tapasztalt működési jelleget tapasztal, illetve a gép leáll valamilyen hibajelzés mellett, kérjük forduljon területileg illetékes szervizeink egyikéhez.

 

Figyelem!

A berendezés minden esetben igyekszik megvédeni magát a maradandó károsodástól, ezért történik a hibák kijelzése. A hibajelzésekáltalában nem a gép hibáját jelentik, hanem a működtetést befolyásoló tényezők kedvezőtlen állapotát, melyek kihatással vannak a berendezés megfelelő működésére. Ha tudjuk a hibajelzés kódját, akkor tudjuk milyen irányban kell a leállás okát keresni, ami lehet külső, az AERMEC berendezéstől független tényező is!

 

A bejelentésnél átadott információk nagy segítséget nyújtanak számunkra, hogy Önök mielőbb ismét használhassák a berendezést. Ezért kérjük, hogy legelőször a berendezés adattáblájáról leolvasható pontos géptípust közöljék számunkra.

Sajnos nem elegendő a gép márkájának meghatározása, előfordul, hogy néhány burkolati elemet el kell távolítani a berendezésről, az adattábla vizsgálatához (pl. fan-coilok). A géptípus pontosan meghatározza a berendezésben található automatika jellegét, tudását, így szervizeink részére támpontokat nyújtanak, milyen tevékenység végzésére kell felkészülni.

Szükségünk van továbbá arra is, hogy a tapasztalt eseményt kellő részletességgel írják le, ismertetve, hogy az adott berendezés milyen funkciókat lát el (pl. hőszivattyúknál használati meleg víz készítés, hűtés stb), mely üzemmódban lépett fel a probléma, stb. A "nem működik" meghatározás, sajnos nem elégséges számunkra.

Előfordulhat, hogy a berendezés elektromos megtáplálása megszakadt, így az nem kap tápfeszültséget, ezért rajta nincs kijelzés.

Forgalmazott gépeink jelentős többsége rendelkezik hibajelzés funkcióval. Ez megkönnyíti a probléma beazonosítását.

A hibajelzések bizonyos esetekben hibakódok kiírását teszik lehetővé a kijelzőre (ha van), de a hiba kijelzése mellett további fontos a hiba előfordulásakor mért adatokat is megadhatnak (pl. vízhőmérséklet, hűtőköri nyomásviszonyok, stb.), melyek a megoldáshoz vezető információkat is magukban hordozhatják.

A hibajelzés kiolvasása nem márkaszervizes feladat, azt a felhasználónak, üzemeltetőnek kell megtennie, ezzel is segítséget nyújtva a probléma megoldásához az információadással.

Előfordul, hogy egy adott hiba törlése újra üzemképessé teszi a berendezést, (ha időközben a hiba oka is megszűnt az idő elteltével), viszont amennyiben a törlést követően újra olyan állapotba kerül a gép, hogy ismételten előfordul a hiba oka, le fog állni.

 

A hibajelzés törlése nem egyenértékű a hiba okának törlésével. Ezért kérjük, hogy a berendezések használati utasítását kellő gondossággal tanulmányozzák át, milyen módon nyerhetőek ki a bizonyos hiba képernyők a nevezett adatokkal. A használati utasítások honlapunkról díjmentesen letölthetőek.

Köszönjük.